نتایج کنکور 94 اعلام شد

نتایج کنکور 94 اعلام شد

توزیع دفترچه‌های انتخاب رشته از اول مرداد

رییس سازمان سنجش در ادامه اظهار کرد: نتایج چهل و پنجمین آزمون سراسری ساعت 18 روز سه‌شنبه 30 تیر از طریق سایت سنجش اعلام می‌شود.

وی افزود: زمان انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته چهارشنبه 31 تیر از طریق سایت سنجش آموزش کشور خواهد بود و روز پنج شنبه اول مرداد 94 ، دفترچه‌ راهنمای انتخاب رشته از طریق باجه‌های روزنامه‌ فروشی سراسر کشور توزیع می‌شود.

دکتر خدایی افزود: زمان انتخاب رشته کنکور سراسری از پنجم تا دهم مرداد 94 است و زمان انتشار پاسخ‌نامه‌های 75 هزار داوطلب روز 31 تیرماه خواهد بود. همچنین زمان اعلام نتایج رشته‌های خاص و چند برابر ظرفیت گروه هنر روز چهارم مرداد خواهد بود.

رییس سازمان سنجش و آموزش کشور تاکید کرد: روز 30 تیر زمان انتخاب رشته مجازی داوطلبان از طریق سایت سنجش خواهد بود و در اطلاعیه‌ اول مرداد، پذیرش رشته‌ها از طریق سوابق تحصیلی اعلام می‌شود.

 

مهم‌ترین تغییرات آزمون 94

وی با اشاره به مهم‌ترین تغییرات آزمون 94، گفت: دفترچه راهنمای امسال تغییر شکلی دادیم و رشته‌ها بر اساس نوع دانشگاه تجمیع شدند. این در حالی است که سابق بر این رشته‌ها بر اساس نوع رشته تجمیع می‌شدند.

خدایی افزود: تغییر دیگر در زمینه قانون ایثارگران است به نحوی که میزان ظرفیت رشته‌های خاص از 20 به 25 درصد افزایش یافته و حد نصاب نمره رشته‌های پزشکی از 80 به 70 درصد کاهش یافته است. سومین تغییر در بحث انتخاب رشته، تغییر در سیستم بومی‌گزینی رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است.

به گفته رییس سازمان سنجش و آموزش کشور، بر اساس قانون مجلس 30 درصد رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بر حسب نیاز به استان‌ها اختصاص یافته است و داوطلبانی که در این قسمت پذیرش می‌شوند باید سه برابر مدت تحصیل تعهد خدمت بدهند در نتیجه داوطلبان باید توجه داشته باشند در این رشته‌ها تغییر رشته و انتقال رشته نداریم و داوطلبان باید توجه کنند در صورت تحصیل هفت ساله در رشته پزشکی، 21 سال باید تعهد خدمت ارائه کنند.

وی افزود: علاوه بر این در زمینه پذیرش رشته‌های نیمه متمرکز هنر تغییراتی داشتیم که اسامی رشته‌های خاص متمرکز روز چهارم مرداد اعلام می‌شود و داوطلبان در روزهای هشتم و نهم مرداد و شانزدهم مرداد طی دو مرحله در این رشته‌ها امتحان می‌دهند.

خدایی با بیان اینکه نتایج رشته‌های هنر در شهریور ماه همراه سایر رشته‌ها اعلام می‌شود، افزود: در آزمون سراسری امسال محدودیت انتخاب رشته‌های خاص برداشته شده و داوطلبان می‌توانند در هر 150 کد، رشته و محل انتخاب رشته کنند.

رییس سازمان سنجش و آموزش کشور در ادامه خاطرنشان کرد: اولین راهنمای سازمان سنجش و ویژه‌نامه راهنمای انتخاب رشته سه‌شنبه 30 تیر اعلام می‌شود. در این راهنما آشنایی با رشته‌ها، ضوابط انتخاب رشته، آشنایی با سهمیه‌بندی بومی‌گزینی و شیوه‌های انتخاب رشته تشریح شده است.

به گفته وی، در کنکور سال جاری راهنمای نرم‌افزار انتخاب رشته مجازی برای داوطلبان پیش‌بینی شده که این نرم‌افزار بر اساس آخرین اطلاعات نمره‌ای سال جاری داوطلب و آخرین نمرات سال گذشته، متناسب با ظرفیت امسال یکسری رشته‌هایی را به داوطلب پیشنهاد می‌کند تا داوطلب بتواند در چه رشته‌هایی شانس قبولی دارد.

خدایی تاکید کرد: امسال به صورت متمرکز آموزش مشاوران و همکاران آموزش و پرورش در سازمان سنجش انجام شد تا این افراد بتوانند در سراسر کشور داوطلبان را در بحث انتخاب رشته یاری کنند.

رییس سازمان سنجش و آموزش کشور با اشاره به آمار شرکت‌کنندگان در کنکور سراسری امسال، گفت: در آزمون امسال 877 هزار نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد 59 درصد زن و 41 درصد مرد بودند. همچنین از این تعداد 796 هزار نفر در جلسه آزمون حضور یافتند این در حالی است که همیشه و در آزمون‌های گذشته بین 18 و 21 درصد افراد غایب بودند اما امسال تنها 10 درصد غایب داشتیم.

وی افزود: از مجموع 767 هزار و 257 نفر ظرفیت پذیرش در رشته‌های علوم ریاضی و فنی بیشترین ظرفیت پذیرش را با تعداد 280 هزار و 247 نفر داشتیم. در رشته‌های علوم تجربی 227 هزار و 270 نفر، علوم انسانی 219 هزار و 215 نفر، در رشته‌های هنر 18 هزار و 196 نفر و در رشته‌ زبان‌های خارجی 22 هزار و 379 نفر ظرفیت پذیرش داشتیم.

خدایی گفت: با احتساب دانشگاه آزاد، 75 درصد کل ظرفیت‌های آموزش عالی از طریق سوابق تحصیلی پذیرش می‌شود و باید طی سه سال آینده این رقم به 85 درصد برسد به نحوی که 85 درصد ظرفیت آموزش عالی را از طریق سوابق تحصیلی جذب کنیم.


|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : با ولایت تا شهادت
تاریخ : سه شنبه 30 تير 1394
شکوه بندگی خالصانه در نماز عید فطر فراشبند + تصاویر

شکوه بندگی خالصانه در نماز عید فطر فراشبند + تصاویر

مردم شهرستان فراشبند صبح امروز به شکرانه یک ماه بندگی باحضور در مساجد این شهرستان نماز عید سعید فطر را اقامه کردند تا مهر تاییدی دوباره بر فطرت های خداجویانه شان بزنند.
 شکوه بندگی خالصانه در نماز عید فطر فراشبند + تصاویر

به گزارش نخل بیدار ،یک ماه مراقب از بندگی خالصانه برای ماندن بر خوان کریمانه خدا گذشت و امروز مردم فراشبند آمدند تا پاک شدن دوباره ی فطرت هایشان از غبار دنیا را جشن بگیرند.

زن و مرد، پیر و جوان آمدند تا دوشادوش یکدیگر با وحدتی شکست ناپذیر دست هایشان را رو به آسمان بگیرند و با روحی که حالا پس از یکماه پاکی جستن، صیقلی یافته خدا را فریاد بزنند و از او برای یکسال دیگر مسالت بجویند.

آن ها آمدند تا این عید بزرگ را به یکیدگر تبریک بگویند. عید بندگی، عید پیروزی بر هوای نفس، نفسی که جنگیدن با آن جهاد اکبر است و کار هرکس نیست...

ادامه مطالب و عکس های بیشتر..


|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
:: ادامه مطلب
نویسنده : با ولایت تا شهادت
تاریخ : یک شنبه 28 تير 1394
عید بندگی

عید بندگی

عید بندگی

چشم ها می رقصند این روزها میان یک وسعت آبی ،

می جویند قرص ماهی را که نگاره اش نوید یک سور ناب ،یک عید عظیم،یک شادی بی پایان است.

ماه نو سلام…

خوش آمدی

این روزها ی پایانی چه زیبا عجین شد ،حلاوت یک ماه میهمانی خدا با پیروزی غرورآفرین اراده ی یک ملت دربرابر قدرت های جهانی

شادیم… چون یک ماه عارفانه برایت بندگی نقاشی کردیم.

شادیم ،چون روزهامان با تو عطرخدایی گرفت و شب هامان میان ربنا سبز شد.

می بالیم چون میهمانان ویژه این ماه پدرو پسری ست ( امام علی ، امام حسن«ع») که به واسطه ی حضورشان شفیع مان میشوند در صحرای قیامت.

خجسته باد عید بزرگی که با طرح یک ماه پالایش نفس،امروز اینگونه بی آلایش نماز عید میخوانیم.

خدایا …گرچه یک ماه کم گذاشتیم و زیاد برداشتیم ،اما تو خود وعده دادی آمرزشی از جنس خداییت.

باتمام ادب واحترام و ادبیات کلام

ساده مینویسم…

لبخند عیدی خدا ،میهمان همیشگی دلتان.


|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : با ولایت تا شهادت
تاریخ : شنبه 27 تير 1394
خداحافظ ای ماه تابان رحمت

خداحافظ ای ماه تابان رحمت

ماه مبارک رمضان به روز آخر رسیده و عید سعیدی که برازنده فطرت آدمی است را در پیش داریم، این روز پایانی، روز خداحافظی از ماه تابانی است که نور رحمت و مغفرتش را شب‌ها و روزها بر میهمانان سفره الهی ارزانی داشته است.
خداحافظ ای ماه تابان رحمت

نخل بیدار - خبرگزاری فارس / همان‌طور که می‌دانیم امروز آخرین روز از ماه صیام است، انگار همین دیروز بود که ماه شعبان سپری شد و جای خود را به رمضان‌المبارک داد و زمزمه نخستین دعای سحر، آهنگ گشوده شدن درهای رحمت الهی را در گوش و جان ساکنان زمین نواخت، حالا به سی‌امین روز از ماه میهمانی خدا رسیده‌ایم، همان روزی که به عید سعید فطر پیوند می‌خورد و پاداشی است بر یک‌ماه روزه‌داری و عبادت خالصانه.

شاید برای خیلی از ما، این ماهِ ماه! حتی با تحمل گرمای طاقت‌فرسا در روزهایی که ساعات سحر تا افطار به حدود 19 ساعت می‌رسید خیلی زود گذشت و این روز آخر اگر نگاهی به پشت سر بیندازیم، می‌بینیم که به‌راستی چه زیبا و صبورانه یک‌ماه کامل را به لطف خدا گذراندیم و به این می‌اندیشیم که در گذر از روزهای رمضان، چه کرده‌ایم و چه به‌دست آورده‌ایم.

روزهایی را پشت سر گذاشتیم که برخی‌ از افطار و سحرهایش را میهمان دوستان و آشنایان بودیم و یا در محفل‌های فرهنگی هنری چون شعر و کتابت وحی حضور داشتیم، روزهایی نیز سفره سخاوت الهی را میزبان دوستان و آشنایان بودیم، گاهی نیز دست خیر از آستین بیرون آورده و به کمک نیازمندان شتافتیم؛ از تهیه کیسه‌های آذوقه تا گستراندن خان نعمت برای یتیمان و مستمندان، و خدا کند در ماهی که گذشت، چشم نیازمندی در انتظار دست‌های سخاوت و محبت هم‌نوعان خود نمانده باشد.

برخی مردم مازندران نیز نیت‌های خالصانه خود را با پخت و توزیع غذاهای نذری نشان دادند، برخی در شب‌های احیا با برگزاری مراسم "قرآن به‌سر" میزبان روزه‌داران بودند، برخی‌ها به عیادت بیماران خاص و عده‌ای نیز به سرکشی از خانواده‌های نیازمندان رفتند، برخی‌ها نیز به دیدار خانواده‌های شهدا و جانبازان رفته و پای صحبت‌های آنها نشستند.

بیشتر بانوان مازندرانی نیز روزهای رمضان را به ختم قرآن اختصاص دادند و هر روز بعد از صرف افطار و خواندن نماز، دور هم می‌نشستند و علاوه بر خواندن جزئی از قرآن، دعاهای مختص شب‌های ماه رمضان را قرائت می‌کردند، این محیط معنوی و صمیمی گاه تا سحر ادامه می‌یافت و معمولاً میزبان نیز، میهمانان خود را اطعام‌دهی می‌کرد تا صواب بیشتری از برگزاری مراسم نصیب او شود.

مردان روزه‌دار نیز بیشتر بعد از صرف افطار، به نزدیک‌ترین مسجد، تکیه و یا حسینیه محل می‌رفتند و پس از اقامه نماز جماعت، به قرائت قرآن پرداخته و پای منبر امام جماعت مسجد یا وعاظ، می‌نشستند و شب‌های احیا را نیز تا نزدیکی‌های سحر در مسجد می‌ماندند و طعام سحر را نیز میهمان یکی از خیران بودند.

مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقعه‌ها و امام‌زاده‌های این استان نیز در شب‌های ماه مبارک رمضان به‌ویژه در شب‌های احیا، میزبان خیل عظیمی از روزه‌داران بود که هر کدام به نیت و امیدی پا به این مکان‌های مقدس می‌گذاشتند تا خواسته خود را از بی‌نیاز مطلق و مهربان‌ترین مهربانان مطالبه کنند، مراسم «سی‌ شب، سی مسجد» نیز هر شب در یکی از مساجد مازندران با شرکت مردم مؤمن و روزه‌دار برگزار شد.

در شب‌های احیا، گاه کسانی را می‌دیدی که فارغ از هر نوع اندیشه و ظاهر، فقط و فقط به خدا پناه آورده بودند و اشک‌هایی را می‌دیدی که همچون قطرات باران بر گونه‌ها می‌بارید و هق‌هق گریه‌ها و تضرع، انقلابی را در درون می‌آفرید و به‌راستی که اگر این شب‌ها و روزهای نورانی نبودند، آدمی چگونه می‌توانست این‌همه صمیمیت و امید به خدا را احساس کند.

این‌ها فقط برخی از تصاویر زیبای ماه مبارک رمضان هستند که باید در کنار آن به محبت و فداکاری، کاهش جرائم، افزایش دید و بازدیدها، شب‌زند‌ه‌داری، امیدواری، پرهیز از گناهان، به دور انداختن کینه و کدورت‌ها، افزایش مشارکت‌های خیرخواهانه مانند کمک به مستمندان و کمک به آزادی زندانیان مالی غیرعمد اشاره کرد.

حالا رمضان ماه نزول قرآن و برکات الهی به پایان رسیده است، ماهی که شب قدرش از هزار ماه برتر است و هنوز در شناخت فضیلت‌ها و برکات آن اندر خم یک کوچه‌ایم و خدا کند که توفیق بهره‌گیری از رمضانی دیگر و شب قدری دیگر در کارنامه یک سال آینده ما نگاشته شده باشد، خدا کند که اعمال ما در این ماه مورد رضایت میزبان قرار گرفته باشد و برای میهمان چه لذتی از این بالاتر که میزبانش با همه وجود از او رضایت داشته باشد و او را به میهمانی دیگری فراخواند.

آنها که شیرینی سفره الهی در ماه مبارک رمضان و حقیقت آن را به وسعت معرفت خویش درک کرده‌اند با پایان یافتن این ماه، اندوهی شیرین تمام وجودشان را فرامی‌گیرد و از خداحافظی با آن رنجور و اشک‌بار می‌شوند، گویا از دنیا و رویایی زیبا جدا شده‌اند و با همه امیدواری، سخت می‌توانند بار دیگر به آن دست یابند.         

رمضان 1436 نیز با همه خوبی‌هایش به ایستگاه آخر رسید و حالا وقت خوشه‌چینی و گرفتن پاداش است که نخستین قدم آن را در شب‌های قدر گذراندیم و حالا باید با به جا آوردن فریضه پرداخت فطریه، غسل و نماز روز عید فطر، صله‌رحم، آرزوی سلامتی و موفقیت برای اسلام و امت‌های مسلمان و دعا برای تعجیل در فرج امام زمان (عج)، هدیه و نمره خود را از خداوند دریافت کنیم و تأثیرات این هدیه معنوی را به‌زودی در گذران زندگی به‌دست ببینیم.

از این ماه تابان رحمت و مغفرت خداحافظی می‌کنیم و بر آن سلام و درود می‌فرستیم، از میزبان بی‌نظیر و یگانه‌ ماه صیام که ساکنان زمین را بر خان نعمت بی‌منت خود میهمان کرد، قدردانی می‌کنیم و شکرگزار او هستیم، امام سجاد (ع) چه زیبا فرموده است که «درود بر تو ای همسایه‌ای که دل‌ها بر اثر عبادت و بندگی در آن نرم و فروتن شده و گناهان بر اثر آمرزش و عفو خدای بزرگ در آن کم شد، درود بر تو، چه بسیار گناهان را محو کردی و چه بسیار زشتی‌ها را پوشاندی.»

===============

یادداشت از آزاده بابانژاد

===============


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : با ولایت تا شهادت
تاریخ : شنبه 27 تير 1394
اولویت اصلی پس از تحریم عمل به اقتصاد مقاومتی باشد/گلایه نمایندگان از وزیر کشور است و با شخص استاندا

اولویت اصلی پس از تحریم عمل به اقتصاد مقاومتی باشد/گلایه نمایندگان از وزیر کشور است و با شخص استاندار مشکلی ندارند

وزیر کشور به خواسته به حق مردم ، علما، نخبگان و 18 نماینده استان فارس بی توجهی کرد که جای بسی تاسف است.
اولویت اصلی پس از تحریم عمل به اقتصاد مقاومتی باشد/گلایه نمایندگان از وزیر کشور است و با شخص استاندار مشکلی ندارند

به گزارش سرویس سیاسی نخل بیدار حجه الاسلام هادی ابراهیمی امام جمعه شهرستان فراشبند در خطبه دوم نماز جمعه این هفته فراشبند ضمن تشکر از تلاش تیم هسته ای گفت: مانیز همانگونه که رهبر انقلاب از زحمات و مجاهدات تیم هسته ای قدردانی کردند، قدردانی می کنیم و امیدواریم که با رفع همه تحریم ها در همان روز توافق و امضای اصلی و ضمن توجه لازم به همه خط قرمز ها حرکتی جدید در پیشرفت کشور و توسعه همه جانبه، رفع مشکلات و معضلات کشور بوجود آید.

وی استفاده از توانمندیهای داخلی را در جهت اقتصادی پویا ضروری خواند و بیان داشت: همانگونه که وزیر اقتصاد نیز بیان نمود  همه مشکلات به مساله تحریم بر نمی گردد و آنچه می تواند مشکلات را بر طرف کند استفاده درست از رفع تحریم ها و توانمدیهای داخلی است و باید اولویت نخست ما پس از تحریم عمل به اقتصاد مقاومتی و تقویت راهکارهای عملی اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه فراشبند در ادامه با اشاره به  آزاد شدن بخشی از دارایی های بلوکه شده ایران که مبلغی حدود یکصد ملیارد دلار است است بیان داشت: دولت باید با برنامه ریزی دقیق این پول ها را صرف ایجاد زیر ساختها و ایجاد اشتغال برای جوانان نماید و به گونه ای عمل شود که دچار مصرف گرایی نشویم و مهمتر از همه باید مراقب اختلاس  کننده گان باشیم چرا که امثال خاوریها هنوز در کشور وجود دارند و منتظر فرصت میگردند. پولی که با خون دل ملت آزاد شده باید قدر آنرا دانست و از آن استفاده بهینه و مطلوب کرد.

حجه الاسلام ابراهیمی با اشاره به 26 تیر ماه سالگرد  تاسیس شورای نگهبان تلاش این شورا  در جهت حفظ نظام و اسلام را بسیار مورد اهمیت خواند و افزود: مساله شورای نگهبان در قانون اساسی کشور ما یک مساله ایست بسیار مهم و حائز اهمیت چرا که شورای نگهبان هم وظیفه تشخیص قوانین مجلس با شرع مقدس و قانون اساسی را را دارد و هم وظیفه تفسیر قانون اساسی و نیز نظارت بر انتخابات و تضمین صحت انتخابات .

اگر نظارت شورای نگهبان بر مصوبات و قوانین مجلس نباشد ادامه اسلامی بودن و شرعی بودن حکومت به هیچ وجه معنا نمی شود و شورای نگهبان است که اسلامیت نظام را مشروعیت می بخشد.

امام جمعه فراشبند اضافه کرد: اگر شورای نگهبان و وجود عالمانی آگاه ،فقیه ودلسوز نباشد همان سناریویی پیش می آمد و می آید که سراغ مشروطه خواهان رفت و برای بار دوم امثال آیت الله بهبهانیها و شیخ فضا لله نوریها بردار می رفتند و شورای نگهبان برای این است که دولت به سمت استبداد سوق پیدا نکند و رئیس جمهور و وکلایی انتخاب شوند که پایبند به قانون اساسی و اصل ولایت مطلقه  فقیه باشند و اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باشند.

وی افزود: افرادی که با نظارت استصوابی شورای نگهبان مخالفند و قائل به نظارت استطاعی هستند به منافع شخصی و حزبی خود فکر میکنند نه به منافع کشور و ملت، همانگونه که در فتنه 88 نیز بعضی ها گفتند ما شورای نگهبان را قبول نداریم معنای این گزافه گویی جز این نبود که میگفتند" ما اصلا نظام را قبول نداریم "چرا که  وجود شورای نگهبان قانون اساسی حیات بخش اسلام است و آقایان با اسلام مخالف بوند.

خطیب جمعه فراشبند در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه این هفته فراشبند  بی توجهی و بی احترامی وزیر کشور به خواسته به حق مردم ، علما، نخبگان و 18 نماینده استان فارس را جای تاسف خواند و گفت: قضیه امروز استاندار فارس هم مثل قضیه استاندارهای فارس در دولت گذشته است که تا ان را برداشتند دل همه را خون کردند و آن به یک شکل این نیز به شکلی دیگر.

آیا معنی اعتدال این است  و مردم ونمایندگان در حکومت اسلامی حق ندارند به دولت تذکر بدهند، چرا حق دارند باید تذکر دهند و دولت نیز وظیفه دارد تذکر دلسوزان به این نظام  را گوش دهد به آن عمل نماید و الا مشابه دولتهای غیر اسلامی میشوند .

حجه الاسلام ابراهیمی حساسیات نمایندگان استان را به دلیل بوجود آمدن ناهنجاریهایی در دولت قبل خواند و خاطر نشان کرد: این ها یک درس بود برای ما و وزارت کشور نیز باید این حساسیت را خوب درک کند چرا که نمایندگان با شخص استاندار مخالفتی ندارند و اگر بنای کار او به تعامل و سازندگی باشد طبیعی است که نمایندگان نیز از او حمایت می کنند و اگر غیر از این باشد طبیعی است که آسیبهایی متوجه استان خواهد شد و لذا گلایه ما از وزیر کشور است نه از استاندار، حال نیز که منصوب شده برای موفقیت او دعا میکنیم.


|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : با ولایت تا شهادت
تاریخ : شنبه 27 تير 1394
مقام معظم رهبری آیینه تمام نمای حضرت امام (ره) است

فرمانده سپاه فراشبند بیان داشت:حضرت امام گرچه ازیک دیدگاه همه حرکت خویش را براساس تکلیف الهی انجام می داده اند و در اولین سند تاریخی مبارزاتی که ازایشان به یادگار مانده است در پیامی به دانشمندان اسلامی ودیگر اقشار کلام خویش را با موعظه الهی " قل انما اعظم بواحده ان تقوموا لله مثنی وفرادی " آغاز کرده اند ، بااین حال درعرصه های سخت تصمیم گیری همواره توجه به تکلیف الهی و وظیفه خدایی را گوشزد می کردند

مقام معظم رهبری آیینه تمام نمای حضرت امام (ره) است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانش آموزی فراشبند به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه ناحیه فراشبند،‌ سرهنگ نصیبی بیان داشت:مبارزه با ظلم و نفی استکبار، از اصول اساسی اندیشه مبارزاتی حضرت امام  بوده و همواره مورد تاکید قرار گرفته است. ظلم زدایی و مبارزه با استکبار به عنوان یک مسؤولیت دینی - سیاسی، جدی ترین آثار را در قیام ملل مستضعف علیه نظام ظالمانه حاکم بر جهان از خود به جای گذاشته است


|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
:: ادامه مطلب
نویسنده : با ولایت تا شهادت
تاریخ : پنج شنبه 25 تير 1394
طی دوسال گذشته از دولت اعتدال به فراشبند چه رسید + لیست و میزان هزینه ها

پورزارعی به تشریح دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در شهرستان فراشبند پرداخت و مهم ترین دستاوردها و خدمات دولت را طی دوسال گذشته در سطح شهرستان فراشبند تشریح کرد.


طی دوسال گذشته از دولت اعتدال به فراشبند چه رسید + لیست و میزان هزینه ها
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانش آموزی شهرستان فراشبند به نقل از نخل بیدار به نقل از روابط عمومی فرمانداری فراشبند، “محسن پورزارعی” گفت: دولت تدبیر و امید از اوایل فعالیت خود با به کار بردن سیاستهای منطقی و اصولی توانسته است گام های مهمی را رشد و تعالی کشور بردارد که از مهمترین آنها می توان به کنترل تورم و ساماندهی شاخص‌های مختلف اقتصادی، پیشبرد مذاکرات هسته‌ای در مسیر احقاق حقوق مردم ایران اسلامی در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای، پافشاری بر دسترسی آزاد مردم به اطلاعات، مقابله با رانت و رانت‌خواران، طرح جامع بیمه سلامت، کاهش اتکا به نفت در بودجه، محیط زیست، حفظ منابع آبی و احیای کشاورزی، رونق اقتصادی و خروج از رکود از جمله مهم ترین مواردی است که در دولت تدبیر و امید با جدیت پیگیری شده و به نتایج خوبی نیز رسیده است.

|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
:: ادامه مطلب
نویسنده : با ولایت تا شهادت
تاریخ : پنج شنبه 25 تير 1394
تشکر مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده ایران

رهبر انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و هیأت دولت، از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه‌ی تیم مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای قدردانی و تشکر کردند." دیدار رمضانی رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت با رهبر انقلاب امشب برگزار شد.

به گزارش عصرایران، پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری نوشت: "رهبر انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و هیأت دولت، از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه‌ی تیم مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای قدردانی و تشکر کردند."
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار رمضانی رئیس‌جمهور و هیأت وزیران با شرح و تبیین فرازهایی از فرمان راه‌گشای امیر مؤمنان به مالک اشتر، تأکید کردند: پشتوانه‌ی روحی، معنوی و فکری، عامل اصلی حل همه‌ی مشکلات است و تأمل و تدبر در نهج‌البلاغه‌ی مولای متقیان، چنین پشتوانه‌ای را فراهم می‌سازد.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در ابتدای این دیدار درباره‌ی نتایج مذاکرات هسته‌ای، از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه‌ی تیم هسته‌ای قدردانی و تشکر کردند.

دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت با رهبری (+عکس)

ایشان سپس با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی جایگاه خاص مالک اشتر نزد امیرمؤمنان افزودند: حضرت علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام، فرمان خود را خطاب به چنین شخصیتی صادر فرمودند که این نکته جای تأمل دارد.

رهبر انقلاب در بیان وظایف مسئولان در فرمان امیرمؤمنان به مالک اشتر، افزودند: «گرفتن مالیات و حقوقی که مردم نسبت به دولت دارند»، دفاع از مردم و سرزمینشان، سوق دادن جامعه به صلاح و رستگاری و آبادانی و سازندگی کشور، ۴مأموریت اصلی است که مولای متقیان در نامه به مالک، بر دوش حاکمان می‌گذارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «توصیه‌ی حاکمان اسلامی به تقوای الهی در هر شرایط و موقعیت»، «جدیت کامل در انجام دادن فرائض و سنن و مستحبات»، «نصرت پروردگار در قلب و در زبان و در عمل» و «مهار کردن نفس در مقابل همه‌ی شهوات» را از فرامین مهمی برشمردند که مولای متقیان در زمینه‌ی خودسازی به مالک اشتر نگاشته‌اند.

قضاوت منصفانه درباره‌ی مسئولان قبلی از دیگر نکاتی بود که رهبر انقلاب با استناد به فرازهایی از فرمان امام علی علیه‌السلام به مالک اشتر مورد تأکید قرار دادند.

ایشان عمل صالح را بهترین ذخیره‌ی دوران مسئولیت هر فرد برشمردند و افزودند: مردم در «قضاوت‌هایِ با فکر و تأمل و جمع‌بندی شده»، اشتباه نمی‌کنند بنابراین از اینگونه قضاوت‌هایِ مردم می‌توان فهمید که کدام مسئول صالح است و کدام نه.

«مراقبت حریصانه و بخیلانه از نفس برای جلوگیری از انحراف و ضایع شدن آن»، و «ترجیح دادن تکلیف الهی به هر چیز دیگر»، دو توصیه‌ی دیگری بود که رهبر انقلاب هنگام بازخوانی فرمان حکومتی امیرمؤمنان، بیان کردند و افزودند: امام راحل عظیم‌الشأن، مظهر عمل به این توصیه‌های الهی بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «دوست داشتن مردم از صمیم قلب» و «محبت و مدارا با آنان» را از دیگر فرامین آن امام همام به مالک خواندند و افزودند: به دستور امیرمؤمنان، باید از لغزش‌ها و خطاهای مردم گذشت کرد البته به جز مواردی که حدود الهی زیر پا گذاشته می‌شود و یا پای محاربه با اسلام و حکومت اسلامی در میان است.

ایشان در پایان فرمان حضرت علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام به مالک را از ذخائر فوق‌العاده فرهنگی خواندند و با قدرشناسی از زحمات اعضای دولت، برای آنان آرزوی توفیق کردند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس‌جمهور با اشاره به نتایج مذاکرات هسته‌ای، از رهبر معظم انقلاب اسلامی به علت حمایت‌ها و هدایت‌های ایشان نسبت به دولت و تیم مذاکرات هسته‌ای تشکر و ابراز امیدواری کرد این مسأله زمینه‌ساز پایان فشارها و رفع اتهامات ناروای دشمنان علیه جمهوری اسلامی باشد و حرکتی جدید در مسیر پیشرفت کشور را بوجود بیاورد.

رئیس‌جمهور در ادامه گزارشی از اقدامات دولت بیان کرد. آقای روحانی با اشاره به دستاوردها و همچنین مشکلات دولت در دو سال اخیر، روابط نزدیک با همسایگان و اهتمام به تداوم مذاکرات هسته‌ای را از جمله اقدامات دولت در حوزه سیاست خارجی برشمرد و افزود: در شزایطی که منطقه درگیر آشوب و تروریسم است، جمهوری اسلامی ایران از کشورهای منطقه که دچار معضل تروریسم هستند حمایت کرده و این راه را ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهور در عرصه‌ی اقتصادی، عبور از رکود، تبدیل رشد منفی اقتصادی به رشد مثبت، کنترل تورم، کاهش واردات گندم و افزایش صادرات غیر نفتی را از دستاوردهای دولت دانست و خاطرنشان کرد: برای عبور از مشکلات در مسئله‌ی  اشتغال و رشد اقتصادی نیاز به سرمایه و تکنولوژی داریم.

آقای روحانی بدهی سنگین به بانک مرکزی و شرکت‌های خصوصی، مشکلات ناشی از یارانه‌ی نقدی، بیکاری، بهره‌وری پایین، فعالیت مؤسسات اعتباری غیرمجاز، معوقات بانکی، کمبود آب و کاهش منابع زیرزمینی، خشکسالی، مسائل زیست‌محیطی و کاهش قیمت نفت را از جمله مشکلات پیش روی دولت بیان کرد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر به‌کارگیری همه‌ی توان دولت برای رفع مشکلات مردم و کشور گفت: برای حل مشکلات نیازمند همکاری قوای سه گانه هستیم تا گام‌های باقی‌مانده را با شتاب بیشتری طی کنیم.


|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : با ولایت تا شهادت
تاریخ : پنج شنبه 25 تير 1394
حضور با شکوه دانش آموزان فراشبند در ظهر سوزان روز قدس

الله اکبر،الله اکبر به شما دانش آموزان به غیرت و شرف شما که با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس
بار دیگر حماسه افریدید و نشان دادید که پای ارزش های انقلاب و امام راحل ایستاده اید.

http://uupload.ir/files/cyfo_1.jpg

ku3_2.jpg


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : با ولایت تا شهادت
تاریخ : شنبه 20 تير 1394
خروش ضد صهیونیستی مردم روزه دار فراشبند در روز جهانی قدس

راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور درشهرستان فراشبند برگزار شد.        

 
خروش ضد صهیونیستی مردم روزه دار فراشبند در روز جهانی قدس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانش آموزی به نقل از  نخل بیدار  راهپیمایی روز قدس، پیش از ظهر امروز با حضور مردم ولایی و روزه دار شهرستان فراشبند برگزار شد.

 مردم روزه دار فراشبند پس از تجمع مقابل میدان بسیج با برپایی آیین راهپیمایی روز قدس ، با سر دادن شعار های مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا  تا مصلی نماز جمعه راهپیمایی کردند.

اقشار مختلف مردم شهرستان فراشبند، در کنار امام جمعه ،فرماندار ، روحانیون و دیگر مسئولان شهرستان همزمان با مسلمانان جهان فریاد مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا سر دادند.

 

همچنین مردم مومن و انقلابی فراشبند که در ماه مبارک رمضان شاهد کشتار بی رحمانه مردم یمن بودند با سردادن شعارهایی از این اقدام شرارت بار  آل سعود اعلام انزجار کردند.

 

مردم ولایتمدار شهرستان فراشبند در روز جهانی قدس با سردادن شعارهای مرگ برآمریکا، مرگ براسرائیل ،امروز روز قدس و روز دین است ، تجلی قدرت مسلمین است ، دفاع از فلسطین باعث عزت ماست ، نابودی اسرائیل خواسته ملت ماست ، خامنه ای رهبر امت ماست ، دشمن شیطان بزرگ آمریکاست، آزادی فلسطین آزادی اسلام است، مرگ بر ضد ولایت فقیه و همچنین شعارهای دیگر یکبار دیگر حمایت خود را از آرمان های امام ( ره ) و مقام معظم رهبری و دشمنی خود را با اسرائیل جهان خوار نشان دادند.

 

حمل پلاکاردهایی از سخنان امام (ره) و مقام معظم رهبری در حمایت از قدس شریف، به آتش کشیدن پرچم امریکا و اسرائیل از دیگر اقدامات مردم در طول راهپیمایی بود.

راهپیمایی روز جهانی قدس فراشبند

راهپیمایی روز جهانی قدس فراشبند


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : با ولایت تا شهادت
تاریخ : شنبه 20 تير 1394
کسانی که چهره هیولایی آمریکا را با بزک رسانه‌ای می‌پوشانند خائنند

رهبر معظم انقلاب فرمودند: کسانی که می خواهند دشمنی خباثت آلود آمریکا و برخی دنباله روهای آن را با بزک تبلیغاتی و رسانه‌ای بپوشانند در واقع به ملت و کشور خیانت می‌کنند.

کسانی که چهره هیولایی آمریکا را با بزک رسانه‌ای می‌پوشانند خائنند

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانش آموزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی عصر شنبه در دیدار خانواده‌های شهدای حادثه‌ هفتم تیر و همچنین جمعی از خانواده‌های دارای چند شهید در استان تهران، کشور و ملت ایران را مدیون شهدا و خانواده‌های شهدا دانستند و با اشاره به پیام امیدبخش، افشاگر و سرشار از ابتهاج معنوی و عزم راسخ شهدا در هر دوره‌ای، تأکید کردند: امروز کشور نیازمند عزم راسخ و شناخت دشمن و آمادگی برای مواجهه با دشمن در عرصه‌ی جنگ نرم اعم از عرصه‌های فرهنگ، سیاست و زندگی اجتماعی است و کسانی که تلاش دارند چهره‌ی هیولایی دشمن خبیث را با بزک‌کردن رسانه‌ای بپوشانند، مخالف مصالح ملت هستند.

رهبر انقلاب اسلامی یکی از برکات انقلاب را بازتولید معارف اساسی اسلامی و تحقق عینی آن در جامعه دانستند و افزودند: یکی از این معارف اساسی، منظومه‌ی معارف مربوط به شهادت است که در جامعه‌ی ما محقق شد به‌گونه‌ای که شهدا با انگیزه و نشاط وارد میدان شدند و تلاش صادقانه‌ی آنان، با پاداش بزرگ الهیِ شهادت همراه شد و بدون هیچ اندوه و بیمی به ملاقات پروردگار خود رفتند و آثار معنوی این شهادت‌ها در جامعه منعکس شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ایجاد احساس عزت در خانواده‌های شهدا و به‌وجود آمدن ابتهاج و نشاط معنوی و عزم راسخ در میان مردم را از جمله برکات شهدا در جامعه برشمردند و با اشاره به حادثه‌ی هفتم تیر سال 1360 گفتند: حادثه‌ی بزرگی همچون هفتم تیر که آیت‌الله بهشتی و جمعی از وزرا و نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی و انقلابی به شهادت رسیدند، به‌طور طبیعی باید منجر به شکست انقلاب اسلامی می‌شد اما به برکت خون این شهدا، درست عکس آنچه که تصور می‌رفت اتفاق افتاد و بعد از این حادثه، ملت متحد شد و انقلاب در مسیر واقعی و صحیح خود قرار گرفت.

ایشان با تأکید بر اینکه یکی دیگر از برکات خون شهدای هفتم تیر، افشا شدن چهره‌ی عاملان این جنایت بود، خاطرنشان کردند: بعد از حادثه‌ی هفتم تیر چهره‌ی واقعی مباشران مستقیم این جنایت بزرگ که سال‌های متمادی خود را به‌گونه‌ای دیگر معرفی می‌کردند، برای مردم و جوانان افشا شد و همین تروریست‌ها بعد از مدتی به صدام پناه بردند و با او، برای مقابله با ملت ایران و همچنین مردم عراق، متحد شدند.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
:: ادامه مطلب
نویسنده : با ولایت تا شهادت
تاریخ : جمعه 12 تير 1394
مسجد دانش آموزی می تواند به الگوی کشوری تبدیل شود

مسجد دانش آموزی می تواند به الگوی کشوری تبدیل شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانش آموزی فراشبند به نقل از سازمان بسیج دانش آموزی فارس فرمانده سپاه فجر در بازدید از مسجد دانش آموزی بیان داشت

در صورت موفقیت فعالیت ها، این مسجد می تواند الگویی برای کل استان باشد و در صورت موفقیت در استان، انشاالله الگویی برای کشور خواهد بود.

 

در دهمین روز از ماه مبارک رمضان، فرمانده سپاه فجر استان فارس از مسجد دانش آموزی شیراز بازدید کرد.
به گزارش خبرنگار سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس، صبح امروز شنبه ششم تیرماه، سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور فرمانده سپاه فجر استان فارس ضمن بازدید از بخش های مختلف مسجد دانش آموزی شیراز، در جریان برنامه ها و فعالیت های این نهاد فرهنگی وابسته به بسیج دانش آموزی استان قرار گرفت.
در ابتدای این بازدید سردار غیب پرور از اتاق مشاوره مسجد بازدید بعمل آورد. ایشان سپس از کلاس ها، اتاق ها، مکتب خانه دیجیتالی و اتاق پایگاه مقاومت مسجد دیدن کرد و با مسئولین و مدیران بخش های مختلف به گفت و گو پرداخت. فرمانده سپاه فجر در خلال بازدید از مسجد دانش آموزی در جریان فعالیت ها، برنامه ها و امور اجرا شده در مسجد دانش آموزی قرار گرفت.
سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور سپس نماز ظهر و عصر را در مسجد دانش آموزی و در جمع اهالی مسجد و دانش آموزان اقامه کرد.

مسجد دانش آموزی می تواند به الگوی کشوری تبدیل شود

فرمانده ارشد سپاه در استان فارس در سخنان کوتاهی که در بین الصلاتین ایراد نمودند نکاتی را پیرامون مسجد، مسجد دانش اموزی و سیره شهدا مطرح کردند.
ایشان در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر از اصحاب، دانش آموزان و دست اندر کاران مسجد گفتند: مسجد در صدر اسلام، مرکز تربیت بوده است بنابراین این مسجد دانش آموزی ظرفیت آن را دارد که ما را به اصل اسلام برگرداند.
فرمانده سپاه فجر افزودند: در صورت موفقیت فعالیت ها، این مسجد می تواند الگویی برای کل استان باشد و در صورت موفقیت در استان، انشاالله الگویی برای کشور خواهد بود.
سردار غیب پرور در ادامه به بیان خاطراتی از شهدا که کلاس های مسجد به نامشان مزین گردیده، پرداختند و از سیره و سلوک شهدای والامقام یاد کردند.
ایشان در پایان با برخی از دانش آموزان حاضر در مسجد دانش آموزی به گفت و گوی صمیمانه پرداختند.

مسجد دانش آموزی می تواند به الگوی کشوری تبدیل شود

 


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : با ولایت تا شهادت
تاریخ : جمعه 12 تير 1394
تجلیل از اعضای کمیته هماهنگی و پشتیبانی شهرستان فراشبند


حوزه بسیج دانش آموزی فراشبند طی مراسمی خاص که در آموزش
و پرورش شهرستان برگزار شد از اعضای کمیته ی هماهنگی و پشتیبانی
 شهرستان فراشبند تجلیل کرد.




rt3p_img_2514.jpg


|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : با ولایت تا شهادت
تاریخ : جمعه 5 تير 1394
کمیته ی هماهنگی و پشتیبانی شهرستان فراشبند با موضوع مسجد دانش آموزی برگزار گردید

جلسه کمیته ی هماهنگی و پشتیبانی شهرستان با موضوع مسجد دانش
 آموزی در تاریخ 94/04/03 در اتاق جلسات آموزش و پرورش برگزار گردید
در این جلسه در خصوص ویژگی های مسجد مورد نظر بحث و گفتگو شد.


ga5m_img_2503.jpg


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : با ولایت تا شهادت
تاریخ : جمعه 5 تير 1394
ویژه نامه ماه مبارک رمضان گرفته شده از سازمان بسیج دانش آموزی فارس
 

 

 

ویژه نامه ماه رمضان

ویژه نامه ماه رمضان

ویژه نامه ماه رمضان

ویژه نامه ماه رمضان

ویژه نامه ماه رمضان

ویژه نامه ماه رمضان

ویژه نامه ماه رمضان

ویژه نامه ماه رمضان

ویژه نامه ماه رمضان

 


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : با ولایت تا شهادت
تاریخ : دو شنبه 1 تير 1394
بیانات مقام معظم رهبرى در روز اوّل ماه مبارك رمضان

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم

الحمدللَّه رب العالمین. والصّلاة والسّلام على سیدنا محمّد و آله الطاهرین. و لعنة اللَّه على اعدائهم اجمعین. قال‌اللَّه الحكیم: «شهر رمضان الذى انزل فیه القرآن، هدى للنّاس و بیّنات من الهدى و الفرقان(71).»

از جمله كارهایى كه روزه‌دار باید از آن اجتناب كند و واضحترین مصداق روزه هم هست، خوردن و آشامیدن است؛ ولو آن چیزى كه خورده یا آشامیده مى‌شود، خیلى كم باشد. همین اندازه كه صدق خوردن كرد، اگر عمداً باشد، روزه باطل مى‌شود. بعضى چیزهاست كه صدق خوردن نمى‌كند، اما همه‌ى مراجع فتوا داده‌اند كه آنها هم مثل خوردن و آشامیدن، مبطل روزه است. از قبیل چه چیز؟ از قبیل سرمهاى غذایى كه وارد بدن مى‌شود. این خوردن، عرفى نیست؛ اما مبطل روزه است. یا حتى آمپولهاى تقویتى كه داخل رگ یا عضله تزریق مى‌شود، مبطل روزه است. اگرچه در مورد آمپولهاى غیر تقویتى، كه مربوط به تقویت و ویتامین و ایجاد ذخیره‌ى غذایى و غیره نیست، اشكال نكرده‌اند - و ظاهراً اشكال هم ندارد - اما بعضى احتیاط كرده‌اند. آب دهان را فرو بردن هم اشكالى ندارد؛ اما اگر مسواك را داخل دهان كردید و به آب دهان آغشته شد، بعد همان را آوردید بیرون و دوباره داخل دهانتان كردید و آن آب را فرو بردید، این، باز مبطل است. یعنى مسأله‌ى خوردن و آشامیدن مسأله‌ى دقیقى است. واضحترین مصداق روزه هم، امساك از خوردن و آشامیدن است. اگرچه موارد دیگر هم هست كه ان‌شاءاللَّه در طول ماه، مسائلش را لابد آقایان خواهند گفت.

ماه رمضان فرصت خوبى براى خودسازى است. ما همان ماده‌ى خام هستیم كه اگر روى خودمان كار كردیم و توانستیم این ماده‌ى خام را به شكلهاى برتر تبدیل كنیم، آن كار لازم در زندگى را انجام داده‌ایم. هدف حیات همین است. واى به حال كسانى كه روى خودشان از لحاظ علم و عمل كارى نكنند و همان‌طور كه وارد دنیا شدند، به اضافه‌ى پوسیدگیها و ضایعات و خرابیها و فسادها كه در طول زندگى براى انسان پیش مى‌آید، از این دنیا بروند. مؤمن باید به‌طور دائم روى خودش كار كند؛ به‌طور دائم. نه این‌كه خیال كنید «به‌طور دائم» زیادى است یا نمى‌شود؛ نه. هم مى‌شود، هم زیادى نیست. اگر كسى مراقب خود باشد؛ مواظب باشد كارهاى ممنوع و كارهایى را كه خلاف است انجام ندهد و راه خدا را با جدیت بپیماید، موفق مى‌شود. این، همان خودسازى دائمى است و برنامه‌ى اسلام، متناسب با همین خودسازى به‌طور دائم است. این نماز پنجگانه - پنج وقت نماز خواندن - ذكر گفتن؛ «ایاك نعبد و ایاك نستعین» را تكرار كردن؛ ركوع كردن؛ به خاك افتادن و خداى متعال را تسبیح و تحمید و تهلیل كردن براى چیست؟ براى این است كه انسان به‌طور دائم مشغول خودسازى باشد. منتها گرفتاریها زیاد است و همه گرفتاریم. گرفتارى زندگى؛ گرفتارى معاش؛ گرفتارى امور شخصى؛ گرفتارى اهل و اولاد، و انواع گرفتاریها مانع مى‌شود كه ما به خودمان، آن چنان كه شایسته است، برسیم. لذا یك ماه رمضان را كه خداى متعال قرار داده است، فرصت مغتنمى است. این ماه را از دست ندهید. مقصودم این است كه اگر نمى‌توانیم به‌طور دائم در حال مراقبت و ساخت‌وساز خودمان باشیم، اقلاًّ ماه رمضان را مغتنم بشماریم .شرایط هم در ماه رمضان آماده است. یكى از بزرگترین شرایط، همین روزه‌اى است كه شما مى‌گیرید. این، یكى از بزرگترین توفیقات الهى است. توفیق یعنى چه؟ توفیق یعنى این‌كه خداى متعال چیزى را براى انسان، مناسب بیاورد. با واجب كردن روزه، خداى متعال زمینه‌ى مناسبى را براى من و شما به‌وجود آورده است كه قدرى در این ماه به خودمان برسیم. روزه، نعمت بزرگى است. شكم خالى است و مبارزه با نفس، تا حدودى در اثناى روز، از جهات مختلف وجود دارد: هرچه را دوست دارید، نمى‌خورید و نمى‌آشامید و بسیارى از مشتهیات نفسانى را براى خودتان به مدت چند ساعت ممنوع مى‌كنید. این، یك مبارزه با نفس است؛ مبارزه با هواست، و مبارزه با هوا، در رأس تمام كارهاى نیك و خودسازیها قرار دارد.

به ادامه مطلب مراجعه فرمایید


|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
:: ادامه مطلب
نویسنده : با ولایت تا شهادت
تاریخ : دو شنبه 1 تير 1394